Kontakts

Tööstuse 43, Tallinn, Igaunija
Veikals: +372 508 3309
Darbnīca: +372 5301 8568

Tähesaju tee 31, Tallinn Igaunija
Veikals: +372 5885 7752
Darbnīca: +372 5301 6938

info@velomarket.ee

Informācija: +372 508 3309

Elektriskie velosipēdi pēdējos gados ir kļuvuši arvien populārāki un, šķiet, tuvina divriteņu transportlīdzekļus cilvēkiem. Daudziem velobraukšana asociējas ar sportu, nevis ar ikdienas nesteidzīgo braucienu uz darbu un mājām, kur velosipēds primāri ir pārvietošanās līdzeklis. Elektriskais velosipēds atņem riteņbraukšanai sportisko garu un dod drosmi censties tiem, kuru veselība vai vispārējais fiziskais stāvoklis nepieļauj lielu slodzi uzreiz. Arī attālums, ko var veikt ar uzlādi, ir diezgan liels uz riteņiem. Elektriskie velosipēdi piesaista arvien vairāk cilvēku, lai iegūtu svaigu gaisu, mazliet nekustoties, kas nāk par labu gan ķermenim, gan, vēl jo vairāk, prātam.

Ir gandrīz tikpat daudz dažādu elektrisko velosipēdu veidu kā parasto velosipēdu – hibrīdvelosipēdi, kalnu velosipēdi, pilsētas velosipēdi, saliekamie velosipēdi, kravas velosipēdi utt. Nav neviena ideāla velosipēda, kas būtu piemērots ikvienam, taču ikviens noteikti var atrast sev piemērotāko divriteņu motociklu.

Kā izvēlēties pareizo elektrisko velosipēdu? Tāpat kā parasts velosipēds, vai ne? Jādomā, kādiem braucieniem velosipēds ir vajadzīgs. Vai mērķis ir pārgājieni, ikdienas pārvietošanās, vai jums ir nepieciešams nēsāt daudz lietu utt.? Tomēr elektriskajos velosipēdos ir pieejamas tādas papildu funkcijas kā:

  • braukšanas attālums ar uzlādi,
  • ielādes laiks,
  • cik ātrs ir velosipēds
  • vai akumulators ir noņemams.


ELEKTRISKĀS VELOSIPĒDAS

Balstiekārta – kā likums, elektriskajiem velosipēdiem ir priekšējais amortizators. Kalnu velosipēdiem ir arī varianti ar aizmugurējo amortizatoru, jo tie paredzēti braukšanai pa diezgan kalnainu reljefu. Ja ir vēlme braukšanu padarīt vēl mīkstāku, palīdzēs platākas riepas, mīkstāki segli ar piekari un amortizatoru sēdekļa stabs.

Lielākajai daļai e-velosipēdu ir arī pārnesumi – parasti no 7 līdz 12. Pārnesumu pārslēgšana ārpus rumbas ir regulāri jātīra un jāieeļļo, taču tas ir diezgan vienkārši. Pārnesumus uzreiz nedrīkst mainīt pārāk daudz – no mazākā uz lielāko vienā maiņā. Pārnesumu maiņa braukšanas laikā arī nav ieteicama. Pārslēgšanai rumbas iekšienē nav nepieciešama pastāvīga apkope, jo tā ir aizsargāta no laikapstākļiem un netīrumiem. Varat pārslēgt vairākus pārnesumus vienlaikus un arī tad, kad velosipēds nekustas. Ļoti ērti īpaši braukšanai pilsētā, kur ir daudz pieturu un startu. Starp riteņiem ar iekšējo pārnesumu pārslēgšanu ir arī riteņi ar siksnas transmisiju, no kuriem izvēlēties. Velosipēds ir smagāks un arī dārgāks, turklāt pats nevar salabot, ja gadās salūzt (kas notiek ļoti reti).

Bremzes – hidrauliskās disku bremzes tiek izmantotas vidējas klases elektriskajiem velosipēdiem (bremzēšanas jauda ir lielāka), savukārt mehāniskās disku bremzes tiek izmantotas vienkāršākiem velosipēdiem (vieglāk salabot un nomainīt).

Ir divu veidu motori – aizmugurējā riteņa rumbas motors ( rumbas motors ) vai vidējas piedziņas motors ( vidēja piedziņa ). Vidēja dzinēja velosipēdi ir labāk optimizēti labākam svara sadalījumam, kā arī attālumam.

Dzinēja jaudu norāda ņūtonmetros:

  • 40 Nm – zems, piemērots vidēja un vieglāka svara braucējiem. Populārs pilsētas velosipēdu klāsts.
  • 60 Nm – vidējais griezes moments, optimizēts gariem attālumiem.
  • 80 Nm – milzīgs griezes moments – piemērots kalnu ceļiem vai smagākiem braucējiem.
  • 100 Nm – e-velosipēdu jaudas ar treknām riepām, lielāku svaru un lielākiem akumulatoriem.
  • 100-160 Nm – smagas bezceļa, medību un kravas velosipēdu ietilpības.

Akumulatori – lielākajai daļai elektrisko velosipēdu ir ārējais akumulators, ko var viegli izņemt, piemēram, lai uzlādētu telpā. Daudziem tas ir paslēpts rāmja iekšpusē, tāpēc nevar pateikt, ka tas ir elektriskais velosipēds. Lielākā daļa e-velosipēdu elektronikas ir izturīgas pret laikapstākļiem, nevis ūdensizturīgas. Tas nozīmē, ka jāizvairās no stiprām lietusgāzēm un braukšanas dziļā ūdenī.

  • Akumulatora izmērs – lielāks ampērstundu skaits ( Ah ) nozīmē lielāku akumulatora ietilpību.
  • Akumulatora spriegums – augstāks spriegums ( V ) nosaka akumulatora veiktspēju. Akumulators ar zemāku spriegumu ir labāk optimizēts garākiem attālumiem, braucot ar vieglāku braucēju, jo caurlaides strāva ir mazāka.

Displejs – pārsvarā elektriskajiem velosipēdiem ir skaidrs un ērti lietojams displejs un blakus esošās pogas izvēlņu navigācijai. No turienes jūs varat mainīt palīdzības līmeni, uzraudzīt ātrumu, attālumu, akumulatora uzlādes līmeni utt. Ir arī tādi, kur varat uzlādēt tālruni, izmantojot USB, vai izveidot savienojumu ar citu lietotni, izmantojot Bluetooth.


PADOMI IESĀCĒJAM JĀTĀJAM

Pirms sākat izvēlēties un iegādāties velosipēdu, jums vajadzētu uzzināt dažus padomus pirmajam braucienam, jo, lai gan elektriskais velosipēds izskatās tieši tāds pats kā divriteņu motocikls, ko darbina kaula motors, tiem joprojām ir dažas ļoti būtiskas atšķirības uzvedībā un , līdz ar to apstrādē.

1. Sāciet mierīgi un lēni . Var būt vilinoši attīstīt ātrumu uzreiz ar pilnu jaudu, taču sākotnēji mēs iesakām sākt lēnām ar mazu jaudu. Apkārt varētu būt arī vairāk vietas, gadījumam, ja ātrums pēkšņi kļūst par lielu – tātad var nereaģēt uzreiz un turpināt braukt tik ātri, kā ierasts ar parastu velosipēdu. Jums ir jāiegūst pareizā sajūta velosipēdam.

2. Bremzējiet agrāk . Lielāka jauda, ātrums un smagāks rāmis nozīmē, ka bremzēšanas ceļš ir garāks un apstāšanās nav tik vienkārša un ātra kā ar parastu velosipēdu.

3. Bremzējiet maigi un vienmērīgi . Elektriskajiem velosipēdiem parasti ir disku bremzes, kas ir efektīvākas un nekļūdās dažādos laika apstākļos. Ar jaunu velosipēdu sākumā vienmēr bremzējiet maigi un vienmērīgi, līdz jūtat. Tādā veidā jūs novēršat pēkšņu bremzēšanu, kas bieži beidzas ar kritienu. Tā kā priekšējā bremze ir efektīvāka par aizmugurējo, var gadīties, ka velosipēds ātri apstājas, bet pats braucējs tomēr virzās uz priekšu un veic čokurošanās bumbu virs galvas. Drošāk ir izmantot abus vienlaikus vai priekšējo bremzi tikai mazā ātrumā.

4. Esiet uzmanīgs un uzmanīgs . Ar elektrisko velosipēdu tiek sasniegts lielāks ātrums, un tāpēc ir jābūt uzmanīgākam satiksmē, jo bremzēšanas ceļš ir īsāks un traumas krītot ir smagākas nekā krītot ar parasto velosipēdu .

5. Vienmēr ievērojiet ceļu satiksmes noteikumus un labo praksi – pastāstiet sev, kur šobrīd braucat, un atbilstoši izvēlieties savu braukšanas ātrumu. Izvēlieties pareizo ātrumu īstajā vietā un izbaudiet braucienu!

Ja rāmja izmērs ir starp diviem, izvēlieties mazāku rāmi tiem, kuru kājas ir proporcionāli ķermenim īsākas, un lielāku rāmi tiem, kuru kājas ir garākas proporcionāli ķermenim.

Elektriskā velosipēda nobraukuma diapazons ir atkarīgs no daudziem faktoriem – akumulatora, motora un ātruma līmeņa, t.i., cik lielu ieguldījumu elektrovelosipēds dod pedāļu mīšanai. Daba arī uzliek savus ierobežojumus – vējš, temperatūra, reljefs. Ņemot vērā visu iepriekš minēto, mēs joprojām varam braukt ekonomiskāk, izmantojot dažus trikus:

  • Atrodiet pareizo ritmu – jo lēnāk griežat, jo vairāk darba jāpaveic dzinējam. Šeit jums ir jāatrod līdzsvars, kurā ne jūs, ne dzinējs neveicat pārmērīgu darbu.
  • Atvieglojiet slodzi — Viena no elektriskajiem velosipēdiem ir tā, ka tie var pārvadāt vairāk. Vienlaikus tas ir arī mīnuss, jo jo lielāka slodze, jo vairāk tā noslogo dzinēju un patērē akumulatoru.
  • Izmantojiet dzinēja palīdzību zemākā līmenī — jo vairāk ļausiet dzinējam paveikt darbu jūsu vietā, jo ātrāk izlādēsies akumulators. Lai izlīdzinātu dzinēja slodzi, varat, piemēram, izmantot vairāk dzinēja palīdzības kāpumos un mazāk dzinēja palīglīdzekļu nobraucienos un uz līdzenas zemes.


ELEKTRISKĀ VELOSIPĒNA APKOPE

Reizi gadā pārbaudiet dzinēju un akumulatoru darbnīcā. Rudenī ir vērts apmeklēt apkopi, jo pavasarī vienmēr ir daudz cilvēku, kas pamodina velosipēdus no ziemas miega, un tad bieži vien ir ļoti garas rindas. Pirms velosipēda tīrīšanas ir jāizņem akumulators un velosipēdu nedrīkst mazgāt ar spiedienu, jo ūdens var sabojāt elektroniskās detaļas. Ja velosipēds ir mazgāts, motors un akumulators ir jāizžāvē. Izlasiet velosipēdam pievienoto lietošanas pamācību, jo tur ir sniegti detalizētāki ieteikumi konkrētā velosipēda lietošanai un kopšanai.

Ja ir noņemams akumulators, to varētu paņemt līdzi, novietojot velosipēdu stāvvietā ilgāku laiku – lai varētu uzlādēt, piemēram, darbā. Ziemā tas ir pat obligāti, jo mīnusā temperatūrā akumulatora jauda samazinās. Tāpēc ziemā vai aukstā laikā ņemiet to iekštelpās un piestipriniet pie velosipēda tikai tad, kad atkal dodaties braukt. Ja iespējams, vienmēr lādējiet akumulatorus istabas temperatūrā, nekad mīnus grādos! Tādā veidā akumulatora darbības laiks netiek priekšlaicīgi saīsināts. Uzlādes laikā nelietojiet pagarinātāju. Braukšanas laikā varat izmantot akumulatora termisko aizsardzību.

Ja velosipēdu neizmantojat ziemā, ja iespējams, noņemiet displeju un akumulatoru no velosipēda un uzglabājiet to sausā vietā istabas temperatūrā. Akumulatora ietilpība varētu būt no 30 līdz 60%.

Katru dienu izmantojiet velosipēda pārsegu, lai pasargātu no laikapstākļiem.


PIEDERUMI ELEKTRISKIE VELOSIPĒDI

Īstā ķivere dzīvespriecīgam velosipēdam! Tā kā elektrisko velosipēdu ātrumi ir daudz lielāki, tad arī parastās ķiveres nav piemērotas braukšanai ar tiem, jo nav būvētas tā, lai izturētu sadursmes tik lielā ātrumā. Pārliecinieties, vai ķivere ir piemērota arī elektriskajiem velosipēdiem. Velomarket piedāvā šādas elektriskajiem velosipēdiem piemērotas ķiveres:

Velosipēdu lukturi parasti ir iebūvēti elektriskajos velosipēdos, un tos darbina akumulators. Protams, ir iespējams pievienot vairāk gaismas, ja mērķis ir vairāk apgaismot ceļu, nevis tikai padarīt sevi pamanāmu satiksmē. Jaudīgākam gaismas staram Velomarket piedāvā jaudīgus Giant klāsta gaismas:

Iegādājieties pienācīgu un drošu velosipēda slēdzeni! Jums noteikti ir nepieciešama laba slēdzene ar visaugstāko drošības pakāpi. Ir pat ieteicams papildus iegādāties otru slēdzeni, vienu stiprāku un vienu vājāku. Igaunijā ir arī velosipēdu stāvvietas, kur var droši novietot velosipēdu, izmantojot mobilo aplikāciju, piemēram, Bikeep . Ja nepieciešams atstāt velosipēdu ārā uz nakti, ieteicams to atstāt apgaismotā vietā, kur atrodas arī citi velosipēdi. Velomarket sortimentā ir drošas velosipēdu slēdzenes no Nīderlandes ražotāja AXA , kas ir orientēts uz velosipēdu aprīkojuma un drošības uzlabošanu:


ELEKTRISKĀS VELOSIPĒDU IZVĒLE VELOMARKETĀ

Ir dažādi elektrisko velosipēdu veidi un dažādos cenu diapazonos (dažādas kvalitātes). Vispārīgi runājot, cenas tiek sadalītas šādi:

  • 1000 – 1500 uz riteņa rumbas motoru, 400-600 Wh akumulators, priekšējie amortizatori, zemākas klases komponentes.
  • 1 500 – 2 000 rumbas motors uz velosipēda, 400-600 Wh akumulators, priekšējie amortizatori, lētāks un vidējas klases aprīkojums.
  • 2000 – 2500 par velosipēdu, centrālais motors, 500 Wh akumulators, e-velosipēdi ar pamata un vidējas klases aprīkojumu.
  • 2500 – 3000 vidēja motora e-velosipēdi.
  • 3000 – 4000 vidējās un augstākās klases standarta velosipēdi, vidējās klases sporta velosipēdi.
  • 4000 – 5000 vidējās klases sporta velosipēdi (šosejas un kalnu velosipēdi), augstākās klases pilsētas un atpūtas velosipēdi.
  • 5000+ vidējās un augstākās klases sporta velosipēdi, augstākās klases pilsētas un atpūtas velosipēdi.

Izvēloties elektrisko velosipēdu, noteikti vispirms pārdomā, kam velosipēds ir vajadzīgs, kāds ir tā galvenais mērķis un tikai tad atrodi īsto velosipēdu sev piemērotā cenu diapazonā.


HIBRĪDA VELOSIPĒDI

Hibrīdvelosipēdi ir ļoti populāri, jo tiem ir ērtāka, stāvāka braukšanas pozīcija, turklāt tiem ir arī stiprinājuma punkti bagāžniekiem, somām, pudeļu turētājiem u.c., ļaujot daudz vietas salikt uz velosipēda visu nepieciešamo. Platas un biezas riepas ir piemērotas nelīdzenam reljefam, un daudziem hibrīdvelosipēdiem ir arī priekšējā piekare, lai mīkstinātu gaitu pa nelīdzeniem ceļiem.

Romet velosipēdi ir labi piemēroti 100 km nobraukumam:

Garāka maršruta (līdz 160-180 km) braucēji var piedāvāt pazīstamā velosipēdu ražotāja Giant velosipēdus:


PILSĒTAS VELOSIPĒDI

Pilsētas velosipēdi ir ērti un skaisti, ar kuriem labprāt dosi savus ikdienas braucienus. Velomarket piedāvā dažādus elektriskos pilsētas velosipēdus, piemēram, Romet velosipēdus ar nobraukumu ~90 km:

Ir pieejami milzu velosipēdi ar 150 km nobraukumu:

Ir arī saliekamie elektriskie velosipēdi, kas ir lieliski piemēroti braukšanai pilsētā. Modernās Fiido D sērijas izvēle ar 100 km nobraukumu:

Patiešām ātrs pilsētas velosipēds ir Giant Explore E+ 1 Pro 45 GTS . Velosipēda darbības rādiuss ir līdz 180 km, maksimālais ātrums ir 45 km/h . Praktiskumu papildina spēcīgais bagāžas rāmis, dubļusargi, spoguļi. Tiešām veikls un spējīgs, visi dienas braucieni tiek veikti vienmērīgi un ātri. Velomarket ir vēl viens tikpat ātrs transporta velosipēds Fiido T1 .


TRANSPORTA RITENS

Elektriskie velosipēdi paver pasauli pilnīgi jaunām iespējām, un viens ērts risinājums ir tāds velosipēds kā Fiido T1 . Septiņi pārnesumi un 750 W motors sasniedz maksimālo ātrumu 45 km/h . Bagāžnieks un priekšējais grozs ir pietiekami izturīgi, lai pārvadātu to, kas jums nepieciešams. Ērts, spēcīgs, ar platiem segliem un priekšējo amortizatoru, veikls!


SALOKĀMI RITEŅI

Ja ikdienas ceļā bieži nepieciešams izmantot sabiedrisko transportu, tad elektriski saliekamais velosipēds ir īstā izvēle. Šādu velosipēdu var ērti nēsāt līdzi un tas neaizņem pārāk daudz vietas jau tā šaurajā sabiedriskajā transportā. Pat ierodoties galamērķī, varat ērti sapakot velosipēdu un ņemt to iekštelpās, kur arī velosipēdu ir drošāk uzglabāt.

Velomarket piedāvā plašu saliekamo Fiido un ADO elektrisko velosipēdu izvēli ar nobraukumu 60-80 km:

Fiido saliekamie elektriskie velosipēdi ar 100 km nobraukumu, kas lieliski piemēroti arī ceļiem ārpus pilsētas robežām:


KALNU VELOSIPĒDI

Daudziem ikdienas braucējiem kalnu velosipēds nebūtu piemērots, jo tie ir paredzēti vairāk dubļainam reljefam, nevis pilsētas ielām, pat ja tie asfalti ir nelīdzeni un pilni ar apmalēm. Tomēr ne visi dzīvo pilsētā. Igaunijā ir ļoti daudzveidīga ainava un augsne, tāpēc kalnu velosipēds ir vienīgā pareizā izvēle. Elektriskie kalnu velosipēdi mēdz būt nedaudz dārgāki, taču tie ir arī izturīgāki. Uz tiem iespējams uzlikt arī dažādu papildus aprīkojumu. Saliekamais kalnu velosipēds Fiido M21 ir pārbaudīts braucienā apkārt Vertsjervi ezeram , par kuru vairāk varat lasīt mūsu emuāra ierakstā .

Prieks redzēt, ka elektriskie velosipēdi kļūst arvien izplatītāki un piesaista arvien vairāk cilvēku doties ārā svaigā gaisā, lai veiktu ikdienas darbus vai vienkārši izbaudītu skaistu dienu. Izvēle starp elektriskajiem velosipēdiem ir palielinājusies un katrs noteikti atradīs sev tīkamāko. Ja šobrīd tādu nevar atrast, noteikti nav ilgi jāgaida, jo elektrisko velosipēdu attīstība tikai uzņem apgriezienus. Velomarket komanda novēl laimīgu un drošu braukšanu un cer uz ikgadējo apkopi. Mēs vienmēr palīdzam!